Män som hatar kvinnor


Har ni sett Män som hatar kvinnor? Eller har ni sett hela triologin?

Är det någon som läst dem?

Jag läste den första i somras och såg filmen för några dagar sedan. Filmen stämde riktigt bra med boken! De hade inte tagit bort några viktiga delar och bara ändrat någon grej. Nu ska jag lästa Flickan som lekte med elden, sen blir det att titta på den och sedan läsa den sista.

Om det är något Sverige är bra på är det att producera bra kriminalromaner och deckare! :)



Filmfoto: Eric Kress/ Nordisk Film

Visst är Noomi Rapace som gjord till rollen som Lisbeth Salander?! Hon är grym!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Jag håller med dig! Har sett alla tre filmerna och läst första boken. Ska absolut läsa dom andra två också. Älskar filmerna!

2010-01-05 @ 14:59:41
URL: http://josefina.blogg.se/
Postat av: Dom kallar mig Yngve

Jag tyckte att de hade ändrat på hiskeligt mycket genom filmatiseringen, bland annat så spoilade de ju hela mysteriet i bok nr. 2 genom att slänga in - ur mina ögon sett - fullkomligt meningslösa flashbacks från Lisbets barndom.



Jag var närmast lyrisk efter att ha läst böckerna, men fantastiskt uttråkad under första filmen (som är den enda jag sett och kommer att se) Många filmer har jag sett som baseras på ett litterärt original, och därför anstränger jag mig alltid till det ytterst för att separera film och bok. Tänker man bara efter böckerna så blir ju filmerna alltid värdelösa, och så är ju inte fallet. Men den här gången anser jag att filmen var usel avseende både sin sprugna form OCH enbart som filmupplevelse i sig.



Men det är ju alltid roligt med olika åsiker :D

2010-01-07 @ 02:13:46
URL: http://antipod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Babbla på:

Trackback