Sminket över stadens maskineri


När jag cyklade till skolan idag hade en stor bil från typ uppsakla kommun blockerat nästan hela vägen. Jag cyklade försiktigt förbi och såg att det hade öppnat upp en stor fyrkantig brunn. I brunnen såg man en slang som stack ut där nere och fyllde brunnen som en med vatten, som en liten pool.

Det kanske inte var något speciellt egentligen, men för mig var det som om jag settt under huden på en robot som klätt ut sig till människa. Jag visste ju att det finns vattensystem med rör och tunnlar under marken i städer. Men det var först nu det gick upp för mig. Alla städer är uppbyggda på all det där: rör, tunnlar och skit. Maskineri. På alltihpa ligger staden med parker och hus. Som smink över maskineriet.

Ojj, de där blev lite väl poetiskt. Klart man behöver rör och så, men det lät bra, der där ;) Men det var i alla fallså jag kände imorse.

Kommentarer
Postat av: Anna

Sv: Jaa, det skulle vara så skönt att bara kunna ta på sig en sommarklänning och ett par sandaler när man ska ut :P

2010-01-21 @ 15:32:08
URL: http://thewindblows.blogg.se/
Postat av: frida

sv:okejokej det låter ju bra:), mjaa jag vet inte, ska kolla ikväll :)

2010-01-21 @ 15:43:52
URL: http://fridaofswedeen.blogg.se/
Postat av: MIlllllllllaaann

gillar din poetiska sida :)

2010-01-21 @ 20:22:45
Postat av: Natalies Fotoblogg

sv till mlllan: haha ja de de nice ;)

2010-01-22 @ 10:12:59
URL: http://nataliesss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Babbla på:

Trackback